حدیث قدسی
نوشته شده توسط : علیرضا نفیسی
رسول اکرم (صلی الله علیه و آله):

من شش چيز را در شش جا قرار دادم، ولي مردم آن را در شش جاي ديگر طلب
مي کنند وهرگز به آن نمي رسند:

1. من علم را در گرسنگي قرار دادم ، ولي مردم آن را در سيري دنبال مي كنند.

2. من عزت را در نماز شب قرار دادم ، ولي مردم آن را در دستگاه سلاطين مي جويند.

3. من ثروت را درقناعت قرار دادم ، ولي مردم آن را در كثرت مال طلب مي كنند.

4. من استجابت دعا را درلقمه حلال قرار دادم ، ولي مردم آن را در قيل وقال دنبال مي كنند.

5. من بلند مرتبگي را درتواضع قرار دادم ، ولي مردم آن را درتكبر مي طلبند.

6. من راحتي را در بهشت قرار دادم ، ولي مردم آن را دردنيا طلب مي كنند.






:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست