خداینامه
نوشته شده توسط : علیرضا نفیسی

جناب آقای بنجامین باتن و دوستان شیرازی دعوت کردن از همه که از خدا بنویسن

برای من از وقتی که یادم میاد وصف خدا در حال تغییره .

هیچوقت نتونستم نسبت خودم رو باهاش بفهمم . چیزی که هست تعریف موجودی که خدا نام داره همه از زبون ما آدم هاست . منظورم اینه که مثلا وقتی میخوای در وصف آب حرف بزنی ، آب هست و میتونی لمسش کنی و تجزیه اش کنی و همه هم تقریبا یه تعریف ازش دارن و طبق مشاهداتت توصیفش کنی ولی خدا کجاس ؟

این تعاریف خدا همه ساخته ذهنیت ما آدم هاست . دیندارها قرمز نشن ولی واقعیت همینه . اون هایی که علمش رو دارن و فلسفه و منطق حالیشونه و از دلیل و برهان و نظم رسیدن به خدا هم میدونن که خیلی وقت ها تو این عالم ، اتفاق هایی میوفته که با هیچ منطق و عقلی جور در نمیاد

از نوشته های بچه های دیگه تقریبا حدسم درست از آب درومد که به تعداد آدمیان ، خدا وجود داره

ممکنه این خداها وجه اشتراک زیادی با هم داشته باشن ، ولی مطمئنم هیچ دو خدائی برای دو آدم ،مثل هم نیست.

درباره دیدگاه من به خدا ، هر چی میگذره خدای من از معصومیتش کاسته میشه .

چیزی هم که واقعیت داره اینه که من نباید خودمو به نفهمی بزنم و خداشناسی رو بسپرم به یه عده پیر و پاتال و هاف هافو از همه نوع مذهب از اسلام گرفته تا مسیحیت و یهودی و زرتشت و.....

واقعا این جوکه که تو چنین مبحث کت و کلفتی که میتونه روش زندگیت و تمام دنیات رو تحت تاثیر قرار بده دایورت کنی به این جماعت که فرقی بین مخ و تخمشون نیست

خدای من معصوم نیست . خدای من عقل کل نیست . خدای من ظرفیتش پر نیست . خدای من این اواخر دیگه عادل نیست . این حرف های چرند هم تو کله ام نمیره که از حکمت خدا سر در نمیاری

من تو کتم نمیره که تو یه سمت این کره زمین ، یه گله مردم جان و زندگیشون قیمتش با یه پاپاسی برابر باشه و یه جای این عالم سگ و گربه یارو برای خودش کاخی داره

من تو کتم نمیره ، خدا خواسته که سر بچه های معصوم و بی گناه بلاهایی بیاد که نمی خوام بگم که میدونم خود خدا هم خجالت میکشه( از این تناقضات و تضادهای مخالف با اخلاق و .... اینقدر هست که میشه مثنوی هفتاد من )

من بزرگترین بهت و سوالم اینه و همیشه میگم که خدا برای چی این انسان رو خلق کرد که عملا جز شاشیدن به این عالم نداره

غیر از اینه که این موجود که خدا تو همه ادیان پز میده براش ، جنایتکارترین موجوده که روی کفتارها رو سفید کرده ؟

جان من نیاین از یه عده قلیل از آدم های خوب نگین که با وجود اونا هم دنیامون همین چیزی هست که داریم می بینیم !

من خدام رو دیگه به روز تعریف می کنم . من دنبال خدا وقتی میگردم که حق ضعیف ضایع میشه و چون نمی تونه کاری کنه ، رو نشون نمیده

خدا اگه خداست ، وظیفه اش خلق زیباییه و این وظیفه شه . اگه موجودی که ما ملت وصفش کردیم نتونه این چس مثقال زیبایی خلق کنه که اصلا نباید صحبت کنیم دربارش

مگه من خودم خواستم خلق بشم که اگه این همه زشتی رو ببینم ، بعدش بتونم یقه خودم رو بگیرم که خودم خواستم که لعنت بر خودم باد !!!

ولی همین خدا دستش آلودست به همه این زشتی ها .

واقعا چرااااااااااااااااااااااااااااا ؟

تو چی رو میخواستی ثابت کنی که اینهمه رمه رمه آدم درست کردی و نشستی به نگاه کردن که دارن مثل سگ همدیگه رو میدرن

من اُمل و بیسواد و خر

شما بگین که چی میتونه رنج ما رو توجیح کنه ؟

هه ، خنده داره

این مواقع که زشتی رو می بینن یه موجود خیالی ساختن بنام شیطان که همه کاسه کوزه رو سرش بشکونن شیطان ما آدم ها هستیم که آقا خلق کرده . واقعا پز دادن داره ؟

من روزی نیست که آرزو نمیکردم که نبوده باشم ؟ روزی نیست که تو سرم نزده باشم که چرا مسبب خلق یه موجود دیگه شدم 

همه چی خودمم . اینجا جهنمیه که خودم درستش کردم . خودم تو مناسبات معمول و چسکی جهان یه جایی برای خودم دست و پا کردم که تو هر برهه نسبت به عقل ناقصی که دارم رفتار می کنم و ممکنه تو یه برهه کمتر گند بزنم و تو برهه دیگه بیشتر ولی در کل گند میزنم ، چون کار من و همه آدم ها گند زدنه . هرکسی که میاد روی این تپه های متعفن اضافه میکنه و بعید می تونم خوده خداش هم بتونه این وضعیت رو جمع کنه ، چه برسه به روحانی و کشیش و مغ و.......

همه چی خود ما آدم ها هستیم و هیچ افساری هم نداریم و ادامه میدیم . هم خدا خوابه و هم ما

امروز توصیفم اینه و فردا رو نمیدونم

پینوشت : هر کسی دوست داره بنویسه شاید یه چیزایی خداش داشته باشه که ما رو هم به سمت خودش ببره و بقول متقین ما رو هم به راه راست هدایت کنه




خدا بیا بگو ببینم این بچه از خدائی شما چه سهمی برده ؟ الان داری افتخار می کنی که داره اینجوری غذا میخوره ؟ حتی اگه میخوای ثابت کنی که ما آدم های سیر دستمون آلوده است ، این بچه نباید موش آزمایشگاهی شما باشه آقای خدا 








:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست